fbpx

מטבח:מחברה או נגר?

עם רכישת דירה, או עם ההחלטה על שיפוץ כולל של בית או חדר, רובנו בונים תמונה בדימיון של האופן בו היינו רוצים לראות את הדירה החדשה. לפעמים הרעינוות הם כלליים, לפעמים יותר מפורטים, אך תמיד קשה לחשוב על הצעד הבא. איך נוגעים בקרקע ותופסים גם את כל הרעיונות העפים באוויר? איך מכנסים את הרעיונות לכדי ביצוע עיצובי? לפניכם כמה נקודות שכדאי לא לדלג עליהן בדרך.

השירות 

אם בחברות מטבחים גדולות המוטו הוא "מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל" אצל הנגרים המוטו הוא יותר בכיוון של "אין שירות טוב יותר מלקוח מרוצה". החברות הגדולות מחזיקות באולמות תצוגה מרווחים בהם אפשר להתרשם מן המוצרים עצמם, מאיכות החומרים, מרמת העבודה והטכנולוגיות החדישות בעוד אצל הנגרים תאלצו להתרשם מן המטבחים דרך תמונות או לחילופין לקפוץ ללקוח שעשה אצלם את המטבח ומוכן להפוך את ביתו לאולם תצוגה קטן.
"לא משנה עד כמה אולם התצוגה יהיה גדול, אף פעם לא יוצגו בו כל הדגמים שמציעה החברה", טוען גל קגן, בעל נגריית PAU, "תמיד יהיה את הלקוח שירצה את הדגם שלא בהכרח נמצא בתצוגה ואז הוא ייאלץ להסתפק בהדמיה הממוחשבת שאותה גם אני מציע. בנגרייה שלי אני מציג כ-30 דגמים של דלתות, כך שאפשר להתרשם מאיך שהמוצר נראה ואם הלקוח רוצה אני גם שולח אותו לבית בו נמצא מטבח שבניתי".

אלמנט נוסף בשירות נוגע לכמות העובדים העומדים לרשות הלקוח. אין ספק כי בחברה גדולה כמות נציגי המכירות, אנשי הייצור, האספקה וההרכבה תהיה גדולה בהרבה מאשר בנגרייה קטנה. אולם, השאלה היא עד כמה עובדה זו משפיעה על השירות הסופי. בעיני, מאיר גרובנר, מנהל אגף השיווק של מטבחי זיו & effeti לכמות העובדים יש קשר ישיר לאיכות השירות הואיל ותמיד יהיה מענה ללקוח. "אם הנגר עסוק עם לקוח אחר, אם הוא נוסע לחו"ל או אפילו חולה הנגרייה שלו מושבתת. אצלנו מוקד השירות פעיל בכל ימות השנה ותמיד יימצא המתקין או איש הייצור שיוכל לתת מענה מיידי".
בן יוסף, בעל נגריית בן האומן, לעומת זאת רואה את יתרון הגודל דווקא כחסרון. "כשלקוח מזמין מנציגת שירות לקוחות מטבח מסוים, היא מזינה את כל הפרטים למחשב ומשם ההזמנה מתגלגלת בשרשרת ארוכה שאין אדם אחד שעוקב אחריה בכל רגע נתון ויודע איפה היא עומדת. כשמזמינים אצלי מטבח, אני יודע לפרטי פרטים מיהו הלקוח, מה היו דרישותיו, באיזה שלב בייצור המטבח שלו נמצא, מהו מועד ההתקנה וכדומה. ללקוח שלי יש תמיד כתובת ברורה לכל בעיה והוא לא צריך לעבור דרך מוקדי שירות גדולים ולהתנהל מול אנשים שלא מכירים אותו ולא יודעים מה בדיוק הוא הזמין".

איכות החומרים ורמת הגימור

אחת הסוגיות המעוררות מחלוקת הכי גדולה בין חברות המטבחים לנגרים הפרטיים היא בנושא איכות העבודה והחומרים. חברות המטבחים מתהדרות במפעלי ייצור גדולים ובמכונות הכי חדישות אשר לטענתן לנגר אין סיכויי לממן ולהחזיק בנגרייה הפרטית שלו, מה שמשפיע בסופו של דבר על איכות ההרכבה והגימור.
"הנגר עובד בשיטות מיושנות ברמת מיכון לא מפותחת ולכן רמת הדיוק שלו נפגמת", טוענת דקלה לוי, מנכ"לית אניס מטבחים, "אנחנו עובדים עם המכונות הכי מתקדמות בתחום המסוגלות לקדוח ולהדביק ברמות שנגר שעושה זאת באופן ידני לא יהיה מסוגל לעשות. גם אם הנגר בכל זאת עובד עם מכונה, היא לבטח לא תהיה משוכללת ומאסיבית כמו למפעל גדול, דבר שמשפיע בסופו של דבר על התוצר הסופי".

בעניין זה טוען הנגר גל קגן כי אולי המכונות בנגרייה שלו אינן גדולות כמו במפעל, אולם הן מסוגלות לייצר מוצר איכותי לא פחות. "ההבדל הוא בכמויות. אם מכונה במפעל מסוגלת לחתוך במקביל 20 פלטות אז אצלי היא חותכת 5 פלטות, בסופו של דבר המסור הוא אותו מסור. מעבר לזה, יש חברות רבות בשוק אשר מציעות שירותי חיתוך, כרסום או צביעה המחזיקות את המכונות הגדולות והמאסיביות ולא מעט נגרים ואפילו חברות מטבחים נעזרות בשירותיהן, כך שבסופו של דבר המוצר הוא אותו מוצר".
ואם כבר מדברים על קבלני משנה, לא כל חברות המטבחים מחזיקות את כל שרשרת הייצור תחת קורת גג אחת. חברות כמו אברבוך, פורמייקה סנטר או פורמקס מייצרות דלתות לפי הזמנה ולא מעט נגרים ואף חברות מטבחים נעזרות בשירותיהם. גם בתחום הצבע ישנן מצבעות רבות המתמתחות בצביעה אפוקסית למשל המספקות שירותים גם לנגרים וגם לחברות.

"חברות עובדות עם ספקים מסוימים ואני יכול לבחור כל חברה שאני רוצה", טוען הנגר קגן, אין לי בלעדיות לחברה מסוימת, אני עובד עם כ-8 ספקים של פורמייקה וכ-5 יצרני דלתות כך שאם חברה ממוצעת מציעה בין 20 ל-30 דגמים אז לי יש את הפריבילגיה להציע כ-100 דגמים כי אני לא מחויב לאף חברה. זה מאפשר לי להיות גמיש יותר לדרישות העיצוביות והתקציביות של הלקוח".
מבחינת איכות החומרים, מודה קגן כי ישנה בשוק סחורה פגומה שאינה מצטיינת באיכות גבוהה ולא פעם ספקי עץ הציעו לו את הסחורה הזאת במחיר זול יותר, אך הוא העדיף לשלם יותר ולהיצמד לחומר האיכותי. "ישנם לא מעט נגרים שמשתמשים בסחורה סוג ב´ כדי להוזיל עלויות מה שחברה גדולה לא תסתכן ותעשה. ההמלצה שלי כנגר היא שאם כבר הולכים על מטבח פחות איכותי עדיף לעשות אותו אצל חברה ולא אצל נגר כי אז הסיכוי ליפול על סחורה פגומה הוא קטן יותר ובנוסף יש כתובת וחברה מסודרת אליה ניתן לפנות במידה ומתעוררת בעיה".

העיצוב

עבור לא מעט אנשים לא פחות חשוב מהפרקטיקה זה העיצוב. מודרני או כפרי, אפוקסי או עץ מלא הכול שאלה של אופנה וגם חברות המטבחים וגם הנגרים משתדלים להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק. אך השאלה היא היכן אפשר ללכת רחוק יותר עם הדרישות העיצוביות? אצל הנגר או חברת המטבחים?
לטענת הנגר בן יוסף ברוב החברות יש מידות סטנדרט והלקוח למעשה צריך להתאים את הרצוי למצוי. גופי הארונות מגיעים לרוב כיחידות שלמות שאין כל כך יכולת לסטות מן המידות שלהן ואצלו, לעומת זאת, בניית הארונות היא ב הזמנה אישית על פי המידות המדויקות של מטבח הלקוח מה שמביא, לדבריו, לניצול מקסימלי של המקום.

מעבר למידות, גם מבחינת עיצוב הארונות, לנגר יש יכולת לבצע עבודות עץ מדויקות שמפעל מתועש לא תמיד מסוגל לבצע ולכן אם רוצים ללכת קצת רחוק עם העיצובים כדאי לעשות זאת אצל נגר.
דקלה לוי ממטבחי אניס, מודעת לכך שנגר עשוי לרדת לפרטים יותר קטנים בייצור הארון, אך המגמה של חברת אניס לטענתה היא לגשר בין היכולת להיות מפעל גדול, ממוחשב ומשוכלל לבין היכולת לספק ללקוח את המוצר האידיאלי עבורו וכיום כן יש להם את הכלים לייצר מטבח בהזמנה אישית ולפי מידות מיוחדות. גם במטבחי זיו אנד אפטי קיימת לטענת מנהל השיווק, מאיר גרובנר, האופציה לבנות מטבח בהזמנה אישית על פי המידות המיוחדות שהלקוח מביא עמו.

המחיר

כמו בכל תחומי השיפוץ גם במטבחים יש טווח גדול של מחירים הנובע בין היתר מן הפער הגדול באיכויות. אולם אם משווים את מחירי המטבחים הממוצעים, ניתן לומר כי לייצר מטבח אצל נגר יהיה זול בכ- 15% מאשר אצל חברות המטבחים.
לדעת דקלה לוי ממטבחי אניס הפער נובע מאיכות החומרים, רמת הגימור הגבוהה והשירות שהחברה מספקת, לזה מוסיף מאיר גרובנר מזיו אנד אפטי גם את נושא תקני האיכות המחמירים שהחברות הגדולות פועלת על פיהם.

הנגר בן יוסף טוען כי אם לוקחים שני מטבחים אשר זהים אחד לאחד רוב הסיכויים שאצל נגר המחיר יהיה זול בכ-20% וזה נובע מן ההוצאות הנמוכות יותר שיש לנגר לעומת החברה. הוא אינו צריך לשלם שכירות על אולם תצוגה ענק, משכורות לעשרות עובדים או להשקיע בשיווק או פרסום שכן העבודות מגיעות אליו אך ורק על סמך המלצות מלקוחות מרוצים.
הנגר גל קגן, לעומת זאת, מוציא עצמו מן ההבחנה וכבעל נגריית בוטיק טוען כי מחירי המטבחים אצלו מעט יקרים מן המקובל ואף עולים ב-20% ממחירי המטבחים של החברות הממוצעות.

צור קשר
תשאירו פרטים ונקבע פגישת ייעוץ חינם
גלילה לראש העמוד

שיחת ייעוץ חינם לעיצוב המטבח שלך!

אתם בעד עיצוב כפרי? אולי מודרני מדבר אליכם יותר? או חלומכם הגדול ביותר הוא בכלל מטבח שכולו בצבע ורוד 
בפאו הכל הולך! לא משנה איזה צבע ואיזה חומר תבחרו אתם יכולים לתת לדמיון שלכם להתפרע!
באו שבו איתנו לפגישת ייעוץ חינם! באולם התצוגה החדש שלנו ברעננה ברחוב היצירה 4 ותתרשמו !

דילוג לתוכן